Dossier: Een onbezorgde oude dag

Op 9 december 2017

Het zijn fantastische tijden. We leven allemaal langer en dankzij de uitstekende gezondheidszorg in dit land blijven we ook nog eens langer gezond. Actieve gepensioneerden en ouderen die nog een stapje in de wereld zetten, op reis gaan, voor de kleinkinderen zorgen en hun hobby’s uitoefenen, zijn al lang geen zeldzaamheid meer. De ‘goede oude dag’ ligt dus steeds meer binnen handbereik. Maar ze staat ook vaker onder druk.

De vergrijzing van de maatschappij brengt enkele grote uitdagingen met zich mee. Er zijn niet alleen méér gepensioneerden en ouderen, maar ook een dalend aantal actieven. Die combinatie bedreigt heel wat vanzelfsprekendheden, zoals een betaalbare ouderen- en ziekenzorg en rechtvaardige pensioenen.

De N-VA ziet de vergrijzing als een positief verhaal. In deze brochure leest u meer over dit positieve toekomstbeeld.  Peter Persyn, Vlaams parlementslid en lid van het afdelingsbestuur van N-VA Bertem is mede-auteur van deze brochure.

Hoe waardevol vond je dit artikel?